>DEMIR TATLISI

>

Bu tarifi yapip koyabildigim icin cok mutluyum.Kalibini cok aradim ve bulamadim.Sagolsun Banu Erzurumd’an getirdi.Banuya coooook tesekkurler.
Bu ilk denememdi ,eminim ikincide daha guzel hazirlarim ­čÖé
Malzemeler ve Yapilisi;
5 yumurta,1 bardak yogurt
2 cay kas─▒g─▒ kabartma tozu
Ald─▒g─▒ kadar un.
Yogurt bir kabin icine konur ve yumurtalar tek tek eklenip,cirpilir.
Un yavas yavas ilave edilir ve koyu boza kivami olana kadar karistirilarak kabartma tozu eklenir.
Derin bir tavaya kalibin uzerini gececek sekilde yag konur iyice kizdirilir.Demir kalipta bu yagin icinde kizdirilir.
Iyice isinan kalip alinir,hamura hafifce batirilir **ust kismina hamur gelmemeli** ve yagin icine koyulurak kalip sallanir ve icinden hamur cikartilir
Her iki tarafida kizartilarak soguk suruba atilir ve servis tabagina alinir.
Onemli Not :Yapismamasi icin, her hamura batirildiginda kalip kizgin yagdan alinir batirilir.
SURUP
2 bardak seker
2,5 bardak su,2 damla limon kaynatilir ve sogutulur.
Afiyet Olsun ­čÖé
Bu kalibi bir sekilde bulup almanizi ve bu tarifi yapmanizi tavseiye ederim.
17 Responses to >DEMIR TATLISI

  1. ferkay says:

    >tatl─▒n ├žok g├╝zel ama demiri olmad─▒ktan sonra deneyemeyiz. ellerine sa─čl─▒k.

  2. >ellerine sa─čl─▒k can─▒m nefis olmus.

  3. ebrulitatlar says:

    >Filiz ablac─▒m patl─▒canl─▒ tarifler nefis. Ben bu tatl─▒y─▒ Tv. de g├Ârm├╝┼čt├╝m. Demirden hamuru ya─ča ├ž─▒karmak zor g├Âr├╝nm├╝┼čt├╝. Sen ilk denemene ra─čmen ├žok g├╝ze yapm─▒┼čs─▒n. Ellerine sa─čl─▒k. Name’yede ho┼čgeldin diyorum….

  4. LaMa says:

    >uygur bir arkadas buen benzer bir tatli getirmisti dun aksam, sekli fakrli ama :)Ayrica blogspot’a hosgeldn !

  5. >slm filiz abla yeni blo─čun hay─▒rl─▒ olsun.yine harika tarifler yapm─▒┼čs─▒n ellerine sa─čl─▒k..http://sevilcedeninciler.blogcu.com

  6. >selam can─▒m demir tatl─▒s─▒ zor gibi g├Âr├╝n├╝yor ama verilen eme─če de─čer g├Âr├╝nt├╝s├╝ harika lezzetide lezzetli ellerden ├ž─▒knca d├╝┼č├╝nemiyorum o harka lezzeti ellerine sa─čl─▒k can─▒m sevgiler

  7. disal says:

    >selam fizil ablac─▒m..bi yerde yemi┼čtim bu tatl─▒dan….harika oluyor…seninkide enfes g├Âr├╝n├╝yor..ellerine sa─čl─▒k…

  8. ayseyaman says:

    >Filiz ablamhayirli u─čurlu olsun sayfan─▒z, ├žok sevindim yak─▒na ta┼č─▒nman─▒za..:)Ama bana yazd─▒─č─▒n─▒z yorumdan sayfan─▒za gelemedim yine, ne olur ┼ču link k─▒sm─▒n─▒da ├ž├Âz├╝verseniz. :{ Gelelim Demir tatlisina tek kelime ile m├╝kemmel, uzun uzun zamand─▒r b├Âyle ilgin├ž bir tarif g├Ârmedim..Ellerinize sa─čl─▒ksevgilerle

  9. Baharcicegi says:

    >kaliptan cikarmasi zor gibi,ama cok degisik g├Âr├╝nt├╝s├╝ var eline saglik ablacim

  10. sofraozlemi says:

    >aa ben bu tatl─▒y─▒ tvde g├Âr├╝p ├žok beyenmi┼čtim ama kal─▒p bulamayaca─č─▒m i├žin vazge├žmi┼čtim..ablac─▒m ellerine sa─čl─▒k harika g├Âz├╝k├╝yor..sevgiler…

  11. >selam ablacim benim keskinlininmutfagi bende burda sayfa actim ama blogcuda devam ediyorum simdilik eski tariflerimi buraya geciriyorum her iki sayfamdada beni yalniz birakma demir tatlinda harika kalibi nerden bulacagiz

  12. >ben bu kal─▒b─▒ biliyorum ama nerdenn buluruz ama.siz bulmu┼čken iyi degerlendirin ellerinize sa─čl─▒k…

  13. mutfaktayim says:

    >Filiz Abla’c─▒m yeni adresin hay─▒rl─▒ olsun…Tatl─▒ da harika g├Âr├╝n├╝yor ┼čekline bay─▒ld─▒m.├ľzlem’den Sevgiler…

  14. minikkusum says:

    >merhaba canimtesekkur ederim bana gelmissiniz.demir tatlisini gorunce soyle bir gulumsedim ne kadar guzel olmus.eline saglik demirden bendede var bende ordan almistim,erzurumluyum cunku.ama yapip siteye koymak kismet olmadi.sende gorunce sevindim inanki cok tesekkur ederim canim.sevgiler saglicakla kalin

  15. Figen says:

    >Filiz han─▒m merhaba,Bu tatl─▒y─▒ tv de gordum ben de. Cok ilgimi ├žekmi┼čti, ne iyiolmus bulabilmeniz.Ellerinize sagl─▒k, el prati─či gerektiriyormus cunku tv den ogrendigime gore.SEvgilerimle,Figen Karavas

  16. thistime says:

    >Merhaba,├çok ilgin├ž bir tatl─▒. Demirin ┼čeklini muhafaza etmi┼č. ├çok ho┼č.sevgiler can─▒m.

  17. YELDA AKSU says:

    >Yani biz bu demiri Ankara’da bulamayacak miyiz:(((

Leave a Reply

