>AKITMA

>

“Yemekteyiz” programinda dikkatimi cekmisti krep ile akitma ayni sey diye munakasa etmislerdi.Aslinda ayni degil ;krep sut ve yumurta ile hazirlaniriyor
Akitma yada cizlak su;,un ve maya ile hazirlaniyor.Ben bunu bilmeyen yok saniyordum.
Mayaladigimiz hamurdan bir tabak ayirmistim .Bu hamuru buzdolabina kaldirdim ve ertesi gun akitma hazirladim.
Yengem koyde cok guzel akitmalar yapardi bende onun yontemi ile yaptim.
Hamur ekmek hamuru kivamindaydi ,icerisine bir bardak ayran ile karistirip boza kivamina getirdim.
Mikser ile daha kolay oldu.
Tavayi iyice isitip az yag surdum ve bir kepce hamur dokup tavanin tabanina yayilmasini sagladim
Alt- ust iki tarafini da kizarttim.
Biz tatli krizindeydik o yuzden icine recel doldurup bir guzel yedik.
Kiymali ic hazirlayip icine sararsaniz da lahmacun gibi oluyor yada peynir cesitleri ile yenilebilir
Uzun lafin kisasi bu akitmalar cok fenaaa , cok hain !­čÖé
Afiyet olsun

25 Responses to >AKITMA

  1. Kevser says:

    >Canim,├Âncelikle verdigin degerli bilgilerle bizleride aydinlattigin icin cok tesekk├╝r ederim, ben mesela bunlari bilmiyordum, cok faydali oldu.Senin akitmalarin herzamanki gibi ne kadar tadina bakamasakta nefis g├Âr├╝n├╝yor, ellerine saglik diyorum.Sana ve ailene g├╝zel bir hafta sonu tatili diliyorum ve ├Âp├╝yorum.

  2. >Evet iyiki hat─▒rlatm─▒┼čs─▒n bunu, ├žo─ču ki┼či kreple ak─▒tmay─▒ ayn─▒ ┼čey san─▒yor. ├çok g├╝zel olmu┼č ,iyi mayaland─▒─č─▒ belli puf puf olmu┼č:)

  3. derya says:

    >Can─▒mmmmmmm ellerine sa─čl─▒k nas─▒ldaseverim bu sabah i┼če kahvalt─▒ yapmadan geldim ├žay─▒m─▒n yan─▒na ald─▒m kocaman sevgiler…

  4. akasyakokusu says:

    >Ablac─▒m g├╝nayd─▒n..Bazen bende sinir oluyorum ├Âyle tantanaya yar─▒┼čmada..O yar─▒┼čmaya kat─▒lan birinin az-├žok g├Ârmesi bilmesi laz─▒m..T├╝rkiye’nin neresinde ne nedir tad─▒ nedir az bilmesi laz─▒m..Hi├žmi kitap kar─▒┼čt─▒rmam─▒┼č tvde izlememi┼č..Hadi kreple-ak─▒tmay─▒ b─▒rakt─▒m Adana’l─▒ erkek yar─▒┼čmac─▒ tarhanay─▒ yemedim dedi bu ne dedi yaaa:(((adana-osmaniye-mara┼č-bolu-antalya yani her y├Ârenin tarhanas─▒ vard─▒r kimi yarmadan-yo─čurttan kimide bizim gibi toz olan─▒ndan yapar..ayyyy bak sen ak─▒tma-krep dedin ben nerelere geldim.eline eme─čine sa─čl─▒k ablac─▒m..ben ak─▒tmam─▒ yiyip gideyim:))))

  5. >Can─▒m,ellerine sa─čl─▒k. Nefis g├Âr├╝n├╝yor. ├çok severim.Bu arada bloguna da bahar gelmi┼č. ├çok g├╝zel g├Âr├╝n├╝yor.Sevgiyle kal.

  6. yosunbuka says:

    >can─▒m b├╝t├╝n en g├╝zel lezzetle b├Âle haindir masu mmasum g├Âr├╝n├╝r kan─▒m─▒za girerler:) ellerine sa─čl─▒k can─▒mm mmmhh olsa da yesek..

  7. birdutmasali says:

    >Aman Filizci─čim sen onlara ald─▒rma..her milletten, her kafadan bir ses i┼čte s├Âylenenler.senin dedi─čin do─čru elbette. HAR─░KA OLMU┼× ELLER─░NE SA─×LIK.SVGLR.

  8. >Hakl─▒s─▒n ablac─▒─č─▒m aras─▒ndaki fark─▒ nas─▒l bilmediklerine bende ┼ča┼č─▒r─▒yorum…Ama ak─▒tma tam ak─▒tma olmu┼č bay─▒ld─▒m ellerine meklerine sa─čl─▒k…K─▒z─▒n torunun ─░lyas ve sana afiyetler olsun…Yelizin sitesinden de takip ediyorum ve inan─▒n g├╝zel g├╝nler ge├žirmenize ├žok seviniyorum…Her an─▒n─▒z─▒n tad─▒n─▒ ├ž─▒kar─▒n…Sevgiler…

  9. sevil says:

    >filizcim can─▒m h─▒mm nefis olmu┼č ellerine sagl─▒k sevgiler

  10. kizhatce says:

    >can─▒mmmm ├žokk hakl─▒s─▒n ├žok hain bu ak─▒tmalar:)ama ├žok ta zarifler sevmemek elde de─čil:)eline sa─čl─▒k filiz ci─čim afiyet olsun,sevgiler,g├╝zel bir hafta sonu diliyorum….

  11. feray says:

    >Filiz im ellerine sa─čl─▒k benim e┼čimde ├žok sever ak─▒tmay─▒ bunu g├Ârmesin dayanamaz.Sevgiler…

  12. Anonymous says:

    >Etkinli─čime buyurunG├Ânderen :http://missgibi.blogcu.com/40. PORSELEN DEML─░K ├çAY SAAT─░ ETK─░NL─░─×─░N─░N EV SAH─░B─░Y─░MSEVG─░L─░ ARKADA┼×LARIM;http://porselendemlik.blogcu.comhttp://birdemliksohbet.comhttp://gelibolu17.blogspot.com/http://selmahlc.blogcu.com/taraf─▒ndan haz─▒rlanm─▒┼č olan porselen demlik ├žay saati i├žin6 N─░SAN 2009-20 N─░SAN 2009TAR─░HLER─░ ARASINDAhttp://missgibi.blogcu.com/ YAN─░ BEN YAPACA─×IM.S─░Z SEVG─░L─░ ARKADA┼×LARIMI VE KATILMAK ─░STEYEN HERKES─░ ETK─░NL─░─×─░M─░ZE DAVET ED─░YORUM!!!HEP B─░RL─░KTE ├çOK G├ťZEL TAR─░FLER─░ KAZANDIRMI┼× OLACA─×IZ.TAR─░FLER─░N─░Z─░ HAZIRLAYARAK.VE TAR─░F─░N─░ZE”PORSELEN DEML─░K ├çAY SAAT─░ 40.HAFTA ” BA┼×LI─×INI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI R─░CA ED─░YORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR G├ľZDEN KA├çAB─░L─░R L├ťTFEN YORUM YAZIN.SEN─░ VE BU YORUMU OKUYAN HERKES─░ DAVET ED─░YORUM Z─░YARET ED─░PTE B─░ZZAT DAVET EDEMED─░─×─░M DOSTLARIM L├ťTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ S─░ZDE KATILIN EM─░N─░MBU ETK─░NL─░K SAYES─░NDE B─░R ├çOK ARKADA┼×IMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKL─░YORUM.. ┼×─░MD─░DEN KATILIMCI ARKADA┼×LARIMA ├çOK TE┼×EKK├ťR ED─░YORUM.ETK─░NL─░─×─░M─░ZE YEMEK G├ľNDER─░LMEMES─░N─░ R─░CA ED─░YORUM.L├ťTFEN ├çAYIN YANINDA VER─░LECEK TAR─░FLER OLMASINA D─░KKAT EDEL─░M.SEVG─░LER

  13. >s├╝per olmu┼č ellerine sa─čl─▒k ben mayal─▒ hi├ž denemedim yani ak─▒tmay─▒.

  14. ahsapboyaci says:

    >can─▒m ellerine sa─čl─▒─▒k arkada┼č─▒m

  15. SerpiL says:

    >cnm filiz ablac─▒─č─▒m seni zevkle takip ediyorum mutfak tecr├╝belerinden faydalanmaya ├žal─▒┼č─▒yorum.yemeklerin ├žok g├╝zel.yar─▒s─▒n─▒ not ald─▒m ka├ž─▒rmamak i├žin ilk yapt─▒─č─▒n yiyeceklerden ba┼člad─▒m.d├╝n pilakini yapt─▒m.├žok g├╝zel oldu.ellerine sa─čl─▒k:)

  16. belgin says:

    >Ak─▒tmaya da krepe de bay─▒l─▒r─▒m ve yar─▒n pazar:))) oleyy..ellerine sa─čl─▒k iyi ki hat─▒rlatt─▒n..sevgiler

  17. Tijen says:

    >Ellerine sa─čl─▒k Filiz’ci─čim, ben de pek severim bu g├╝zelleri. Asl─▒nda bu aralar akl─▒mda ─▒spanak ve lorlu f─▒r─▒nda krep yapmak var ama ┼čimdi kim u─čra┼čacak onunla diyorum…

  18. >Krep, ak─▒tma ya da c─▒zlatma ad─▒ hi├ž beni ba─člam─▒yor beni ba─člayan resimdeki bu enfes ┼čey­čÖé Ellerine sa─čl─▒k can─▒m ├žok g├╝zel ak─▒tm─▒┼čs─▒n­čÖé Aradaki re├žel de harika g├Âr├╝n├╝yor. Bu arada bende ak─▒tma ve krep aras─▒ndaki fark─▒ bilmiyordum biri frans─▒zca di─čeri t├╝rk├že ad─▒ san─▒yordum :)) ├ľpt├╝m sevgiler

  19. >hem ak─▒tmay─▒ hemde krepi ├žok severim valla :)ellerine sa─čl─▒k canm

  20. >Cok guzel olmus,bizde farkli bir sekilde yapariz akitmayi.Tuzluusda tatlisida nefis oluyor Ellerinize saglik

  21. >Bay─▒l─▒r─▒m ben de ak─▒tmaya. Edirne’li kom┼čumuz tavan─▒n dibini yumurta sar─▒s─▒ ile ya─člard─▒. Bay─▒l─▒r─▒m ├Âzellikle de re├žellisine. Ellerine sa─čl─▒k. Sevgiler…

  22. PASTURKEY says:

    >Segili Filizin Mutfa─č─▒ kalp kalbe kar┼č─▒ym─▒┼č.sen hakiki ak─▒tmay─▒ yapm─▒┼čs─▒n ellerine sa─čl─▒k.ahhh tahmin edebiliyorum ne lezzetli olmu┼čtur├žHer┼čey ┼čehre inince bozuluyor ve kolaya ka├ž─▒l─▒yor.sevgiler.

  23. >Bu bloglar sayesinde cok seyler ├Âgreniyorum. Sag ol canim verdigin bilgiler icin. inan bende ikisinin ayni oldugunu saniyordum.Ama her iki seklinede bayilirim. Pazar kahvaltilarinda ne iyi gider. Bende daha ev halki uyanmadan ugrayayim dedim. Kahvaltiya akitmami yapsam? Ellerin dert g├Ârmesin canim. Hamur kizartmalarinda enfes olmus. Sevgiler canim iyi pazarlar…

  24. >Filizcigim cok nefis gorunuyor, ellerine saglik canim.sevgiler.

  25. >ellerine sa─čl─▒k nefis g├Âr├╝n├╝yor….

Leave a Reply

