>PERDE PILAVI

>

Malzemeler;
Bir su bardagi pirinc.
1 kahve fincani dolma fistigi
1 kahve fincani badem
tuz,karabiber,nane,kekik,tarcin ,tereyagi
Bir kase haslanmis ve didiklenmis tavuk eti
Hamur malzemesi;
4 kasik yogurt
2 kasik sivi yag
tuz
Bir yumurta
Aldigi kadar un yogurulur ve dinlendirilir.
Ayrica kalip icin badem
Hazirlanisi;
1-)Bir tencereye az miktarda siviyagi konarak icerisine badem ve fistiklar ilave edilir kavrulur.
2-)Kavrulmus bademlere ;yikanmis pirinc, tereyagi ve tuz eklenir
3-)Iyice kavurduktan sonra icerisine 2 bardak su koyup kisik ateste pisirilir.
4-)Pisen pilava tavuk etleri ve baharatlar eklenir karistirilir.
5-)Hamur biri daha kucuk olmak uzere ikiye bolunur.
6-)Bir kalip (kek kalibi) tereyag ile yaglanir arzu ettiginiz kadar badem dizilir( Ben kelepceli kalip kullandim)
7-)Buyuk olan beze merdane ile acilir ve dikkatlice bademlerin uzerine konur **kalibin disina tasacak sekilde.
8-)ve pilav yufkanin icine bosaltilir.
9-)Kucuk olarak ayrilan hamur acilir ve kalibin uzerine konur kalibin etrafindaki sarkan hamurlar bicakla duzeltilir dikkatlice kapatilir.
**** hava almamasi icin uzerine ufak tereyag parcalari serpistiriniz ***
10-) veee 200C firinda uzeri kizarana kadar pisirilir.
Ben goz karari hazirladim o yuzden olcu vermekte zorlandim.
Ic malzemeler ve yag istege gore eklenir
Yeliz’in dun basina vurmus bu pilavBugun oglen yine supriz yaptim kizima.
Verdigi kilolari alacak ondan korkuyorum.Ben yapmasam yemek yiyecegi yok cunku­čÖé
Afiyet Olsunnnn

26 Responses to >PERDE PILAVI

  1. >nefisssss olmu┼č filizci─čim,eline sa─čl─▒k….uzun zamand─▒r akl─▒mda olan bi tarif,eee senin tarifinle yapmak keyifli ve emin bir yol olacakt─▒r eminim:)sevgiler arkada┼č─▒m:)

  2. >├çok g├╝zel olmu┼č. Bunu yapmak epey emek ve zaman istiyor. ellerine sa─čl─▒k:)

  3. >ELLER─░NE SA─×LIK .PERDEL─░ P─░LAV ├çOK FARKLI B─░R LEZZET AMA HAR─░KA B─░R LEEZZTT─░R .├çOK SEVER─░M ├çOK DOYURUCU .BENDE ARALARDA YAPIYORUM AMA DAHA TAM ─░STED─░─×─░M KIVAMA ULA┼×AMADIM .SEVG─░LER

  4. >Neguzelgorunuyor tamda acikmisken.Bir kase olsa hic fena olmazdi.Ellerinize saglik

  5. neseersoy says:

    >Uzun zamand─▒r niyetleniyorum ama hen├╝z ger├žekle┼čtiremedim.M├╝thi┼č olmu┼č , ellerine sa─čl─▒k.Sevgilerimle

  6. PASTURKEY says:

    >Vallahi T├╝rkiye orda.Yeliz kilolar─▒ alacak durum feciye gidiyor.Bir dahaki posttaki tarifin s─▒k─▒ takip├žisiyim.Merakla bekliyorum mutfakta gitmi┼č Amerika’ya durum onu g├Âsteriyor.Performans hi├ž d├╝┼čmemi┼č ordada.Bravo diyorum.Amerikal─▒lar pilav g├Ârs├╝n.Sevgiler.├çin ├žay─▒n─▒ giremedim posta kod hata veriyor,├╝z├╝ld├╝m ama yapacak bir┼čey yok.sa─čl─▒k olsun.

  7. Kevser says:

    >Canim,ici kadar dis g├Âr├╝n├╝s├╝yle de harika g├Âr├╝n├╝yor, ellerine saglik diyorum.Davet sofralarina pek bir g├╝zel yakisan bir lezzet olmus.Selamlar ve kocaman ├Âpt├╝m..

  8. >├žok leziz g├Âr├╝n├╝yor. Tablo gibi…Ellerine sa─čl─▒k

  9. disal says:

    >nefis nefis…g├Âr├╝nt├╝s├╝ harika…ellerine sa─čl─▒k…denenecekler aras─▒na girdi bile…

  10. birdutmasali says:

    >m├╝kemmel g├Âr├╝n├╝yor filizci─čim..afiyetler olsun.iyi haftalar- sevgiler.

  11. >Filiz’ci─čim,├Ânce sana s─▒k─▒ s─▒k─▒ sar─▒lmak istiyorum tatl─▒m..))Sonrada bu nefis pilav─▒n i├žin ellerine sa─čl─▒k diyorum..─░nan en ├žok sevdi─čim pilavlardand─▒r kendileri..))G├╝zel bir hafta dileyip, buradan sizlere sevgilerimi g├Ânderiyorum ┼čekerim..

  12. >Nefis olmus Filizcigim ellerine saglik canim.hep yapmak isteyipte yapamadigim bir tarif muthis gorunuyor. tarifini aldim denemek istediklerimin ilk sirasina koydum.Kucak dolusu SEVG─░LER.

  13. esraycr says:

    >Hi├ž unutmam bir keresinde annem perde pilav─▒ yapm─▒┼čt─▒, pilava bir haller olmu┼č eski yapt─▒klar─▒na benzemiyordu.pilav─▒ i├žine alan d─▒┼č k─▒s─▒m ├žok kabarm─▒┼čt─▒.Annem sofraya pilav─▒ getirdi─činde, babam ┼čunu demi┼čti: han─▒m senin perdeler kal─▒n olmu┼č, t├╝l perdeydi eskiden ┼čimdi g├╝ne┼člikde eklenmi┼č demi┼čti­čÖé

  14. >ayyy ..├žok g├╝zel …yelizzz..banada ay─▒r…ellerine sa─čl─▒k filiz ablac─▒m …

  15. >yine bir ┼čahaser yaratm─▒┼čs─▒n filiz ablac─▒mm..amerikal─▒lara g├╝zel tan─▒t─▒yosun bizi vallahi..ellerin dert g├Ârmesin,├žok nefis g├Âz├╝k├╝yor..sevgilerimle.

  16. lavantin says:

    >Ellerine saglik Filiz.Uzun zamandir aklimda ama acikcasi cesret edemiyorum.Sevgiler…

  17. PASTURKEY says:

    >K─▒z─▒na verilirde anas─▒na verilmezmi.Hemde yald─▒zl─▒,alt─▒n varakl─▒ ├žer├ževelisi verilir.Onu kim do─čurdu,yeti┼čtirdi.Sevgiler.├ľd├╝l i├žin resmi bloga b─▒rakt─▒m al─▒rsan─▒z mutlu olurum.te┼čekk├╝rler.

  18. >Can─▒m,ellerine sa─čl─▒k. Tek kelime ile nefis. G├Âr├╝nt├╝s├╝ muhte┼čem. Kim bilir tad─▒ nas─▒l g├╝zeldir.K─▒z─▒n orada olmana ayr─▒ca mutludur herhalde.Bu kadar g├╝zel ┼čeyleri elbette o de yapar. Ama kuzucu─čuyla u─čra┼čt─▒─č─▒ i├žin ,haz─▒r olmas─▒ s├╝per. Bu ara da b─▒c─▒r─▒ da ├Âp├╝yorum.Sevgiyle kal.

  19. SerpiL says:

    >cnm filiz ablac─▒─č─▒m d├Âkt├╝rm├╝┼čs├╝n gene bu g├╝n senin s├╝sl├╝ t├╝rl├╝n├╝ yapt─▒m nefis oldu.zevkle takip ediyorum:)

  20. hanimeli21 says:

    >Ben de denemek istiyordum ama kelepceli kalip kullanmak hic aklima gelmemisti buna gore kabim yok diye uzuluyordum.Bazen mutfaga daha dikkatli bakmam gerekiyor herhalde.

  21. >Of of off ay Filizz bu neee :))Bay─▒l─▒cam ┼čimdi en sevdi─čim pilavlardand─▒r ve sen ├žok ama ├žok g├╝zel yapm─▒┼čs─▒n. K─▒zar─▒kl─▒─č─▒ falan harika olmu┼č. Ellerine sa─čl─▒k can─▒m. Tarif i├žin te┼čekk├╝rler…

  22. >Filiz Han─▒m yapmas─▒ zahmetli ama yemesi ├žok g├╝zeldir perde pilav─▒n─▒n. En son ni┼čan g├╝n├╝mde yemi┼čtim, 6 y─▒l olmu┼č. Mutlaka denemek isterim ama daha ufa─č─▒n─▒­čÖé

  23. >Ayyy ayy..ablac─▒m ├žokkk g├╝zel…netin bloglar─▒n olmad─▒─č─▒ ├žokk ─▒ss─▒z bir d├Ânemde:)) yozgat’l─▒ bir arkada┼čta g├Ârd├╝m ve ├žok be─čenmi┼čtim.├žok nadir yapt─▒─č─▒m ama ├╝┼čendi─čim bir tarif..:))en son yapt─▒─č─▒mda foto ├žekemedimdi:)eline eme─čine sa─čl─▒k ablac─▒m..yeliz’e afiyetler olsun..

  24. NarincE says:

    >Perdeli pilav─▒ hep denemek isteyip erteledim durdum. Belki de g├╝venebilece─čim bir tarif bulamad─▒─č─▒mdand─▒r. Bunu deneyebilirim art─▒k. sevgiler…

  25. yildiz says:

    >Benim de canim cekti simdi,Yeliz`e afiyet olsun,arada bir bu tarz yemekler yemekle kilo alinilmaz.G├╝zel g├╝nler diliyorum,sevgiler…

  26. edayurt says:

    >g├╝zel g├Âr├╝nm├╝┼č emeginize sagl─▒k sevgilerwww.yemekkahvekokusu.blogcu.com

Leave a Reply

