>ZAHTAR baharati ile PITA EKMEGI

>Uzun zaman oldu bloguma girip tarif eklemeyeli .
Sizleri ara ara takip ediyordum ama simdi oturup iyice bakicam yeni neler eklenmis , neler pismis diye .Blogumuda sizleride ozledim­čÖé

Degisik birseyler yapmak ve eklemek istedim arayi kapatmak icin.
Ilk verecegim tarif icin Zahtar kullandim.Amerika’dan almistim bu karisimi ve Arap ulkelerinde cok kullanilan bir baharat karisimi bu.
Adi ZA’ATAR olarak geciyor .Biraz once internetten arastirma yaptim , Siirtte “zahtar” olarak geciyormus.Ulkemizde de kullanilan birsey ama ben daha once rastlamamistim.Icerisinde kavrulmus susam , dag kekigi ve sumak var.Ilk isim baharat carsisina gidip bakmak bu karisim icin, bulur bulmaz size detaylari verecegim .Olurda siz benden once giderseniz ve akliniz agelirde sorarsaniz cok sevinirim tabiki
Ekmeklere inanilmazbir lezzet veriyor.Anladigim kadari ile Arabistan , Iran ve Israilde sofralarin vazgecilmezlerinden biri bu baharat
Iddia ediyorum ele gecirirseniz vazgecemeyeceksiniz ve kilo alirsaniz bana kizmayin­čÖé

FIRINDA ZATAR’LI PITA EKMEGI
2 yemek kasigi Zahtar ( yada diger adi ile za’atar )
yarim su bardagi zeytingagi
uzun- ince dilimlenmis pita ekmegi
tuz

Genis bir kabin icerisine zeytinyagini ve baharat karisimini dokup , biraz tuz ekledikten sonra uzun ince dilimlediginiz pita ekmeklerini icerisine atip iyice karistirin.
Daha sonra bu karisimi firin tepsisine koyarak 170C yaklasik 15dak kizarana kadar pisirin.Eger cips gibi kitir kitir olmasini istemiyorsaniz biraz daha erken alabilirsiniz.
Yaninda dip sos olarak batirip katir kutur yemeniz icin patlican salatasi ile servis yapabilirsiniz – biz oyle yaptik­čÖé

Denerseniz bana fikirlerinizi yazmayi unutmayin cunku coook begeneceginizi tahmin ediyorum
Simdi bu baharat karisimi ile ekmek yapmayi planliyorum.

Afiyet Olsun

16 Responses to >ZAHTAR baharati ile PITA EKMEGI

  1. >:)kilo k─▒sm─▒nda ├žok g├╝ld├╝m. valla s─▒rf bu g├╝zel mamamlar y├╝z├╝nden neti kapataca─č─▒m art─▒k!!ellerine sa─čl─▒k. sevgiler

  2. >Sa─čl─▒─č─▒n─▒z─▒n iyi olup tekrar d├Ânmenize sevindim.├çok ilgin├ž bir baharatm─▒┼č anlatt─▒─č─▒n─▒z arkada┼člar bir denesinler bakal─▒m :)ben arkalar─▒ndan geliyorum.sevgiler..

  3. derya says:

    >Can─▒mmmmmmm iyisindir in┼čallah bu baharat─▒ duymu┼čtum ama hi├ž denemedimEllerine sa─čl─▒k emnim ├žok lezizdir sevgilerimle…Sayfan─▒n yeni ┼čekli muhte┼čem ├Âp├╝yorum…

  4. >ellerine sa─čl─▒k ne kadra de─či┼čik bir baharatm─▒┼č merak ettim bende bir ara┼čt─▒ray─▒m bulursam denerim sonucu merak ettim do─črusu sevgiler

  5. Baharcicegi says:

    >Ablacigim yeniden aramizda olmana cok sevindim.Ilk defa duydum zahtar baharatini,degisik bir aroma katmistir yemege eline saglik

  6. feray says:

    >Filiz ci─čim ho┼čgeldin can─▒m ├Âzlettin vallahi.Baharatlar─▒ ben ├žok severim bunu hemen deneyece─čim can─▒m.Sevgiler..

  7. birdutmasali says:

    >can─▒m benim ho┼čgeldin..allah iyi g├╝nlerini ├žok eylesin , geride kals─▒n hayat─▒n gri sayfalar─▒ in┼čallah …. tarif ├žok ho┼č, inan─▒yorum tad─▒ ├žok yenilesi olmu┼čtur. herkese afiyetler sa─čl─▒klar diliyorum. ├žok sevgiler can─▒m.

  8. eseng├╝l says:

    >selamlar g├╝n├╝n├╝z g├╝zel ge├žsin :)ve ellerinize sa─čl─▒k olsun…Merisn’dede za─čteri kahvalt─▒da yerler ve ├Âzellikle araplar─▒n vazge├žilmezleridir…za─čteri bir taba─ča koyarlar,ekme─či ├Ânce esas zeytinya─č─▒na birazc─▒k bat─▒r─▒rlar arkas─▒ndanda za─čtere bat─▒r─▒pyerler ├žok sevmem ama,birden nedense can─▒m istedi,eskileri hat─▒rlatt─▒n─▒z bana,sevgiyle kal─▒n ve ge├žmi┼č olsun…

  9. SOFRAM says:

    >Merhaba Filiz’ci─čim seni yeniden g├╝zel tariflerle aram─▒zda g├Ârmek ne g├╝zel.Can─▒m zahter kar─▒┼č─▒m─▒ Antakya’da da var, genelde kahvalt─▒larda kullan─▒rlar,paketlenmi┼č olarak po┼četlerde sat─▒l─▒r.G├╝zel de─či┼čik aromal─▒ bir kahvalt─▒l─▒k.Ellerine sa─čl─▒k can─▒m, bu ┼čekilde de ├žok g├╝zel olmu┼č, afiyet ┼čeker olsun, sevgilerimle ├Âp├╝yorum.

  10. OZAY says:

    >Can─▒m tekrardan ge├žm─▒┼čler olsun.Allah korumu┼č.Bu baharat cok ─▒lg─▒n├žm─▒┼čte k─▒lo k─▒sm─▒n─▒ ne yapacxag─▒z.Eller─▒ne sagl─▒k.Sevg─▒ler can─▒m..

  11. >O─čluna ├žok ge├žmi┼čler olsun Filiz’ci─čim..Seninde iyile┼čip tekrar aram─▒zda olmandan b├╝y├╝k mutluluk duydum..Can─▒ms─▒n benimmm..Dilerim bir daha olumsuzluklar ya┼čamazs─▒n─▒z ailecek..Damak zevkimiz ne kadar benziyor can─▒m..Bu baharat─▒ ├žok iyi bilirim..Ben patateslere de ├žok yak─▒┼čt─▒r─▒yorum..Malum can─▒m karde┼čim y─▒llard─▒r Arap ├╝lkelerinde..─░stediklerimi getirmezse d─▒rd─▒r─▒m─▒n bitmeyece─čini bilir.Bu y├╝zden toptan getirip hi├ž s─▒k─▒nt─▒ya girmiyor..Benim hi├ž akl─▒ma gelmedi yay─▒mlamak tatl─▒m..Kocaman kocaman ├Âp├╝yorum seni..Sevgiler..Not:Kilo konusunda sana kat─▒l─▒yorum..)))

  12. Yeliz says:

    >yapmissinnn Canim annemBak kahvaltida da iyi fikir , denemek lazim­čÖé

  13. >Filizci─čim ho┼č geldin ├Âzlemi┼čiz can─▒m benimde hastalar─▒m vard─▒ annem kalple ilgili sorunlar ya┼čad─▒ stent tak─▒ld─▒ o y├╝zden s─▒k ziyaret edemedim sizleri elelerine sa─čl─▒k can─▒m bu baharat─▒ ├žok duymu┼čtum ama hi├ž denmedim taze kekik gibi bir┼čeymi acaba sevgiler can─▒m

  14. Anonymous says:

    >merhaba,g.antep'te tatm─▒┼čt─▒m ben de ilk olarak zahter'i.. orada tavsiye edilen; ekme─či ├Ânce z.ya─č─▒na, sonra da zahter'e banarak yemektii.. antakya'l─▒ arkada┼č─▒m da, ek┼či yo─čurt (ismi vard─▒r ama bilmiyorum) ile bu baharat─▒n kar─▒┼čt─▒r─▒larak kahvalt─▒da yendi─čini s├Âyledi..O zaman Antep'ten getirmi┼čtim, bitince ─░st. M─▒s─▒r ├çar┼č─▒s─▒'nda -yan─▒lm─▒yorsam- Arifo─člu Baharat├ž─▒s─▒'ndan bulmu┼čtumm..Hat─▒rlatt─▒─č─▒n i├žin saol :))

  15. Anonymous says:

    >├çok sevdi─čim bir lezzet.. Toz zahterin i├žinde di─čer baharatlar─▒n yan─▒nda; kavun karpuz ├žekirde─či, leblebi oldu─čunu okumu┼čtum ve ├žok ilgin├ž gelmi┼čti.. Ayr─▒ca Antep'te bir ├že┼čit -uzun-kekik t├╝r├╝ de ayn─▒ adla an─▒l─▒yor ve ├žay* olarak i├žiliyor…*├žok az miktarda kullanmak ve sadece ├╝zerine kaynar su d├Âkerek k─▒sa bir s├╝re demlendirip, t├╝ketmeniz tavsiye edilir.. aksi taktirde ├žok ac─▒ oluyor..

  16. ahsapboyaci says:

    >can─▒m ellerine sa─čl─▒k ├žok g├╝zel g├Âr├╝n├╝yorlar

Leave a Reply

